Hm...

 
predda var fin i värmningen och gjorde en mycket bra start efter 3 omstarter. 
Det är alltid svårt att stå vid sargen för man ser dåligt. Men kusken berättade att han gick bra ända till han styrde ut honom i en lucka halva varvet kvar drygt, och då la han i bromsen. sen tog han i 150 meter före mål och släppte precis före mållinjen till en 8: e plats. Han gick med skor runt om idag och allt var normat i puls och knappt trött.
som han var senaste borde han ha vunnit idag om allt var som då. 
Men efter att ha sett loppet i arkivet så ser jag direkt felet. Han släpper höger bakben och travar inte bra bak, det går orytmiskt och slängigt i svängarna. Rumpan är sänkt på höger sida och svansen piskar. 
Jag var rädd för detta, eftersom vi fick slut på Colofor för två veckor sedan ca. Han blev ganska direkt varm över ryggen på samma ställe som tidigare, och jag ville nog inte riktigt tro så mycket på ett homeopatiskt medel och en mananalys som vi borde gjort. 
Jag tror inte att skorna störde honom eftersom han travade så här tidigare emellanåt innan han kom till oss, och då barfota i lopp. Däremot OM han skulle fortsätta med det så kommer han bli sned igen, så nu måste vi backa lite.
 
en riktigt bra kusk, vill gärna ha honom fler gånger, och att han inte reagerar beror ju på att han inte känner hästen, och många hästar travar på det här viset, men vi nöjer oss inte med det. 
 
Så... Jag hoppas trots allt att det inte sitter i huvudet, svårt att säga för de andar loppen har han inte bromsat i, inte travat orytmiskt, men och andra sidan inte fått någon placering. 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback