Underbara hĂ€st! 💕

kvalet gick alldeles utmÀrkt, och kusken resonerade klokt, trots att han kÀndes som en ny hÀst, och gjorde en lysande provstart och start, sÄ hÀngde hon inte pÄ det omkörande ekipaget pÄ upploppet, dÄ hon tyckte att det finns ingen anledning att köra fortare dÄ han varit borta sÄ lÀnge. Mycket klokt! 
 
flera gamla bekanta kom förbi och hÀlysade och kunde inte begripa hur han kunde vara sÄ cool, direkt efter loppet tog Hasse tömmarna och jag satte pÄ honom Shingsen pÄ stallbacken, kröp in under sulkyn. 
FrĂ„gorna haglade sen kan jag sĂ€ga..... 👍
 
han hade efter 30 minuter 65 i puls, och löddrade ocksÄ i vÀrmningen, vilket han aldrig gjort förr, sÄ jag tror att vi har en möjlig infektion kvar, och eller sÄ reagerar han pÄ Ame Sensi 1. Han Ät direkt efter duschen och ville ha mer, och ingen feber. VÀl hemma Ät han igen, jag smorde in honom med slappolja, gröngröt enligt anvisning och kylde benen. Hovana sÄg hela och fina ut, och ingen kÀnning alls i bÀckenknölarna eller bakknÀn. 
DÀremot var han lite stel och öm i lÀndryggen, framför korset, bakom sadellÀget. Ca 12 cm stort omrÄde. 
Tankar kring det Marina, och hur ÄtgÀrdar jag bÀst? 
Bemer ikvÀll och arnika omslag vÀntar. 
 
Jag Àr sÄ förbannat stolt och rörd!!!! 
 
 
VĂ€rmning med Hasse.
 
 
provstart med Lina. 
 
Första varvet.... 
 
HallÄ, tomt i min krubba hÀr?! 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback