Söndag

hästarna njöt av solen, och nu är pälsslossningen i full gång. Vi tog ett skrittpass på kvällen, avslappnat och lugnt. Predda har fått lite små gallor i kotorna och jag misstänker att de beror på brodden mot asfalt, då vi skrittat samma väg ett par ggr nu. Inget stort bekymmer, men ska bli skönt att byta snart. 
I övrigt sitter bootsen bra fram, och han är om möjligt lite kort i steget nerför backen, något han brukar vara på morgonen, men inte Om han varit ute I hagen innan jobb. Jag ska prova att ta bort fårskinnet nästa gång jag rider, kan vara så att han byggt om sig lite och att sadeln blir aningen i bakvikt med padden och att den Inte då är helt optimal för bakre delen, med vikt i. fram under bossorna känns den bra. 
Till veckan blir det vagn igen då jag är i Spanien, och sen hoppas vi att banan är iordningställd så vi kan ta ett banjobb före nästa behandling / verkning. 
 
Jag har iallafall en häst med hjärta av guld. Mina muskelfästen i knäna klarar inte riktigt av att ta emot vikten vid avsittningen. Jag använder pall vid uppsittningen och den har varit lite otäck, så jag har inte brytt mig om att ens försöka använda den när jag ska av. Igår parkerade Predda så fint han kunde, alldeles på eget bevåg, så jag kunde glida av ner på den. Man blir tårögd. 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback