Nöjda hästar

igår när vi tog in dem stannade Predda innanför dörren och nosade på alla flaskor och produkter på hyllan. 
Sen ställde han sig och kråmade och gned sitt huvud och hals mot mig. 
Gissa om hästen blev glad när jag förstod att det var slappoljan han ville ha. 
 
 
Han har ett otroligt roligt sätt att tala om när han är nöjd. Ryser, skakar, pussar, kråmar, suckar och gnisslar tänder. 
halsmusklerna och nacken fick sig en genomkörare och det gjorde uppenbart susen. 
Pigg och glad och framåt idag under skrittpasset. Vi provar att jobba lite med förflyttningar för skänken och det går galant åt vänster, och lite svårare åt höger att få med höger bakben. Men det går framåt och han har inget emot det, bara träning som behövs så kroppen lyder. 
En än gång så blev jag mäktigt imponerad över utvecklingen av frammotorn. Blev en rask promenad längs gamla riksvägen och sen backarna över berget. Marans fysik är imponerande, hon kan stanna utan att dra en suck mitt i branten, och sen dra igång igen utan minsta motstånd. Hon har också fått en vägvinnande skritt sen hon fick nya skor utan tåkappor, och rätt vinkel på hovarna. Det börjar kännas riktigt spännande nu. Med bägge två. 
 
skritt i raskt tempo. 
 
http://youtu.be/mFAm2F1caIg

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback