Ska man skratta eller gråta?

Preddas hovar är finare än någonsin efter sista verkningen i fredags, och han rör sig så fint! 
Men jag kom inte mer än 200 meter på dagens ridtur, nerför backen innan bägge framskorna hade snurrat 
ett halvt varv 😂😂. 11:orna är för stora! Han är mitt emellan två storlekar, provade 10: orna fram och det saknas lite grann. 
Sista km så började även vänster bak trampas ur, och där ser man ett glapp på bredden av bägge bak, hoven pressar mot skons sida och töjer ut den. 11: orna vill inte heller passa riktigt så jag tog fram måttbandet. 
Och döm om min förvåning när hoven är mer än 1 cm bredare, dvs rundare än för ett år sedan.... 
nu vet jag att jag inte kan lita på måttbandet exakt i mm, men det är samma bägge gångerna, så felmarginalen är densamma, men det är inte troligt att han skulle ha 12: or fram... Så lite lurigt är det allt. 
 
Vi fick oss en lång promenad iallafall och stanna några gånger på vägen och snurra tillbak skorna. 
Predda var lika glad för det,moch det innebär också att vi får lasta och åka in till banan på onsdag för att jogga barfota Istället. 
vi har anmält, så nu håller vi tummarna. Kajsa blev den kusk som fanns tillgänglig, då Lina var på annat håll och Sören och Ulf upptagna. Annars kunde vi också tänk oss Susanne Österberg. Inte lätt när vi är så kräsna... 
på onsdag kommer veterinären och tar blodprov, kunde tyvärr inte före anmälan. 
 
 
 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback