En något annorlunda vecka.

Mina tankar har inte riktigt varit med hästarna just nu, då mitt ena barn har det väldigt svårt för tillfället och upptar mina tankar. 
i söndags körde vi dessutom iväg vår 1 åring på unghästbete och därför så behövde vi flytta runt lite bland hästarna. Tösen fick därför flytta in bredvid Maran i stallet och dela hage med Predda och Maran på dagarna. 
Detta föranledde en del bråk  om ledarskapet och vissa blessyrer och en hel del spring. 
Idag fick Predda gå med Hasse över berget med vagn, och han var väldigt pigg. 
han har gått framåt med att hantera regn och blåst i hagen, och tryggheten med en större flock, så vi har sluppit fler kramper pga spända muskler och dyngsura täcken, då han nu ställer sig i lä när regnet vräker ner. 
den ökade dosen Colofor och Sensi 1 har gett resultat, han dricker bättre, kissar bättre och har börjat släppa den sista envisa pälsen. Dock har han fått en hel del fula sträva pälsstrån på baksida lår... 
 
Mananalysen visar inga tecken på nedsatt njurfunktion utan det tidigare svaren gällande lever och grovtarmsstörning är det som syns på testet. 
 
Idag körde Hasse honom en tur, pigg och framåt, men till kvällen stod han med benen under sig en del, och Vilade lite snett. Höger höftknöl visade sig ömma, så blev gröngröt. Det är väldigt halt i hagen efter allt regn och mjukt och tungt. 
Vi hade planerat att göra en tur till banan imorgon för snabbjobb och testa barfota runtom på det nya underlaget och värmningen får  avgöra om det bara blir jogging eller om han kan gå ett snabbare jobb. 
 
Jag är inte direkt orolig för att han inte kändes helt perfekt ,  det har varit nya rutiner och som sagt en hel del sparkar och hugg. 
Jag tror ingen av de andra har träffat honom med någon hov, men dock slår han själv väldigt hårt, och det är såklart påfrestande för bakdelen med den kraftansamlingen. 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback