Hur många 0:or finns det i världen?

Vi tycks samla på oss alla, oförtjänt tycker jag! 
Predda gjorde ett riktigt bra lopp, efter en liten fadäs i värmningen en missuppfattning som ställde till det, uttryckte Predda sitt missnöje genom att slå med svansen och spänna sig första varvet. 
Jag såg att det var fel, kusken sa att något var fel och Predda tjurade. Men vi löste det till loppet, och kusken sa att han var bättre än han förväntat sig och tog i hela vägen i mål! 
Men... Det räcker tyvärr inte till att komma tillbaka i samma klass, återigen slå nytt personbästa genom att sänka sig med 2 sekunder i långlopp. Motståndet på Solvalla är vasst. 
 
 
Han mår som en kung idag, glänser och myser i solen. Trots stenhård bana och att han trampade in en sten i strålen, så ser han fin ut. Själv tyckte jag att han verkade skev i bakkotorna i skritten och var orolig för skador. 
Men benen var fina idag och han kommer få några veckor på sig att smälta sina 5 lopp nu, och träna i skonsamt tempo. Har vi tur kan vi göra 2-3 lopp till innan banorna kräver fäste. 
Det är inte mycket som bekommer denna häst, allt ståhej var bara roligt, liksom den delegation av unga män från Malta som stalkar mig, nåja inte för min skull, men för att de så gärna vill köpa min häst. På Malta skulle han räcka långt och ålder, skick och att han är valack är vad de söker. 
Men självklart säljer jag inte min bästa vän. 
 
Efter moget övervägande kommer vi fortsatt satsa på honom, och sen får han bli min ridhäst. Vi ska även försöka leasa ut Maran och målet är att hålla oss till varsin häst hemma, pga både ekonomi och hälsa. Mina händer blir sämre och Hasses rygg är besvärlig, så för att underlätta för varandra så måste vi se till att inte ha så mkt arbete med dem att vi inte kan avlösa varandra och ibland ta ledigt. Så nu väntar vi spänt på att se hur Greta utvecklas. 
 
 
 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback