Tisdag

hela helgen bestod av hästar, fredag & lördag med våra egna, och sen åkte jag med några vänner till Täby Galopp för kick off av Rikstravet. Jag fick en andel i stall Medea i julklapp, och fullblodet heter Typhoon Season Och tränas och rids av färgstarka Madeleine Smith. 
En kul upplevelse, och tiden från mitt tidigare hästliv  från ridsidan gjorde sig påmint. 
Fullbloden är verkligen vackra! 
 
 
Min egna racer fick en skrittur idag, och han var inte direkt laddad, utan ganska loj och slö. Men han fäller och ligger mest och myser i hagen om dagarna i solen. Dessutom är insekterna i farten, och han har fått en del bett. 
Så han är ursäktad. Dock tog han i lite i backarna, och det känns som en ny häst i frammotorn, han tar stora kraftfulla steg och är helt fräsch och rak, kan inte känna av någon låsning alls I bogen. Hasse har också sett att han rör sig bättre i hagen om dagarna, friare och med tryck i framsteget, fortfarande med skorna på. 
 
Maran blir bara finare för varje dag, och det känns som om hon kom hem med ett nytt självförtroende från banan sist, i bagaget. 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback