Söndag

vaknade till hällregn och kollade vädret. Varning för kraftiga vindar. Med 2 nerviga kallblod och ett varmt som fullkomligen hatar blåst och regn kändes det deppigt. 
Men idag provade jag att sätta på ett nät över Preddas ögon som skydd i hagen, och så lycklig han blev. Istället för det sedvanliga hörnet dit han går och trycker tills han blir stel och kantig, och med huvudet bortvänt, så blev det full rodeo och bus i hagen. Så småningom mojnade det och solen kom fram. Då tog han en siesta på eftermiddagen och jag tog in dem vid 17- tiden, då vädret kändes okej att rida i. 
Han var hård i munnen idag, så fokus på lösgörande tygeltag och flytta för skänken under promenaden, några skyggande  manövrar men i övrigt kändes han fin. Vi red ca 7 km och skrittade mest, men lite trav i backarna. 
 
 
 
Sista km så kändes han lite oren, men jag kunde inte riktigt lokalisera " hältan" men det fick sin förklaring när jag satt av hemma. Skoinfo kommer på PM. 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback