Lördag

vid morgonfodringen så lindade jag av arnikaomslagen på Predda, la på gel och lindade om nya bandage. 
Ingen värme i benen och inga gallor. Däremot lite fyllnad i senskidorna, men jag tycker inte det är så anmärkningsvärt i hans ålder och efter den prestationen igår. Var 1,5 år sedan han gick i den farten. 
 
I övrigt kändes han toppen förutom bukmusklerna som ömmar. Marina, kompenserar han för ryggen tror du? 
Han kändes enligt Hasse väldigt rak och fin i vagnen, men jag ser på bilderna att han i värmningen sätter bakbenen lite in under sig, när han för benet framåt. Jag tänker att han ännu inte riktigt hunnit träna upp se ryggmuskler han " fått" tillbaka, efter att ha börjat belasta höger bak mer och mer. 
Blir nog en promenad imorgon utan kusk & ryttare. 
 
Vi var till banan idag med Maran, som skötte sig bra. Hon börjar tycka våra resor är roliga, och är väldigt mycket mattes häst, vilket inte är så vanligt. 
hon travar rent och obehindrat men tittar fortfarande mycket och bryter ibland ut. Så hon får nöta på. 
Hon ska dock ner på 1.45 i tid för att kvala, och det fattas lite ännu. Hemma känns det som om hon klarar vad som helst, och är betydligt bättre än Tösen i samma ålder. Men kanske måste hon sparras lite. Vi får se vad vi kan hitta för lämplig häst. 
 
 http://youtu.be/xVSksMreEfA

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback