Mera snö...

Denna vecka har varit arbetsam för oss alla, men också rolig. Jag fick en inbjudan till en intervju, som jag av nyfikenhet gick på. Vips blev jag uttagen som en av fyra kandidater till ett väldigt bra jobb. Lite pirrigt, men ser inte så allvarligt på det, utan mer som ett kvitto på vad jag är värd på arbetsmarknaden och som en erfarenhet. 
Om det skulle bli aktuellt med en anställning, får jag ta mig en rejäl funderare, men skulle nog ha svårt att säga nej. 

Preddan har gått sitt första intervalljobb, och det gick undan. Han blev stekhet men sprang som en gud, utan att slå på sig eller ta ett felsteg. Och dagen efter står han på fyra friska ben och oöm i ryggen. Det är ett otroligt stort framsteg och även om man inte ska ropa hej ännu, känns det väldigt bra, och jag är mycket stolt över både häst och oss själva. 

 
 
 
 
Mera snö och hästarna blev tokladdade. Imorgon ska vi åka och hälsa på hos Caroline Holm, en ny ung blivande stjärntränare. Eventuellt ska hon få ta hand om Maran åt oss under tävlingssäsongen. Anledningen till detta är att vi behöver hjälp med Maran, då hon kräver väldigt mycket och Hasses rygg inte orkar med. Caroline har samma filosofi och den miljö åt hästarna som passar Maran, så klickar allt kommer vi köra dit henne ganska snart.
Vi får sen stämma av med vår ekonomi månad för månad, hur länge hon blir kvar.
Hon har också gått intervaller och Hasse säger att hon redan är en klass bättre än vad Tösen var när hon gick som bäst. Känns lovande. 
 
 
 
 Det märks att vi har med två tävlingshästar och vinnarskallar att göra, för de är tuffa mot varandra. Preddan kommer inte behöva så många banjobb alls för att kunna starta igång, utan mer träning hemma, som vi orkar med.
Vi har också börjat låta Preddan bekanta sig med Kellie och Tösen, för kommande sällskap. Och han är en så underbar häst, som bara myser av alla tjejerna. 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback