Äntligen helg...

Det har varit intensiva veckor, med nya uppdraget på jobbet och hård konkurrens på marknaden. Vi har också gått klart vår interna utbildning för säljare, och drillats i övningar och butiksekonomi. 
66 timmar i bilen blev det under februari månad, så det blir några mil.
Förutom det har det under de senaste veckorna ringt på telefonen då det finns några tjänster på andra företag lediga, som säljare. Ett var per referens från en kollega eller konkurrent rättare sagt, som vänligt nog rekommenderat mig till företaget. Till dem ska jag på intervju i näst, nästa vecka och det är ett intressant varumärke, med stark profil och ett svenskt familjeföretag. Men före dess ringde en väninna och berättade att hon via sin man fått höra att Electrolux skulle rekrytera en säljare till mitt distrikt för bearbetning av återförsäljare, gällande små apparater. 
Och hon tyckte jag skulle skicka in min CV, för att jag var värd ett bättre jobb.Otroligt smickrande och jag blev verkligen glad av den gesten. Visserligen trivs jag på Ancrona, men utvecklingsmöjligheterna är inte så stora, och det är svårt att få arbetsro, med ständiga förändringar. Försäljning handlar mycket om att skapa relationer, och det är svårt när man inte kan planera långsiktigt.

Så bland många sökande blev 8 utvalda till intervju, och kvar blev 4. Ny intervju och kvar blev två... Och nästa vecka sent på fredag eftermiddag, blir det intervju nummer 3. Så även om det skulle ta stopp här, så är det roligt att ha kommit så långt, och då är jag uppvärmd för nästa, veckan efter. Men Electrolux är ett mer avancerat arbete, med lön därefter så det blir svårt att tacka nej till, om jag får chansen.


 
 
 
Vi har varit och hälsat på hos Caroline Holm, en ung och duktig proffstränare i Hudiksvall. Hon ska få ta hand om Marilyn inför tävlingssäsongen och försöka kvala in henne till stokriteriet. Hon har den miljö som Maran passar in i, och en bra träningsfilosofi och väldigt snäll och vänlig.Hon är också utbildad på laser och massage för hästarna, och har tillgång till simträning i bassäng. 
Preddan blir starkare och starkare och gör stora framsteg. Så med lite flyt har vi bägge igång under sommaren för start.

Imorgon far jag och Sandra till Stockholm och ska gå på finalen i Melodifestivalen, på Friends arena. Ska bli festligt. 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback