Sista dagen på jullovet..

Så snöar det till sist. Men ska töa bort imorgon, för att bli minusgrader till helgen.
Maran är på bättringsvägen, hon har vuxit rejält och vart yr i mössan på alla vis. Nu känns det äntligen som om  hon börjar närma sig 3 år. Gosig och mysig, och så otroligt vacker. 
 
 
 


Tösen är lite grinig eftersom det är halt ute, och har fått massage. Tungt att vara överviktig, och snart måste vi nog ta och konsultera veterinären igen, för att ta reda på om det verkligen är någon bebis i magen.

Preddan fortsätter att plocka av sig skorna, men är mycket bättre i benen och i magen. Han har lagt på sig lite hull, inget att oroa sig för, tvärtom. Han har börjat skritta var tredje dag i vagn, och fixar nu hela backen uppåt, utan att takta eller vilja springa och bli het. Nerför är fortfarande jobbigt, och jag tog en pall och ställde mig på för att se ryggen ovanifrån.
Och det syns tydligt att han är sned. Även lite skolios skulle jag tro.
Har kontaktat Håkan Lundell i Eskilstuna, får se om jag kan få hit honom, annars blir det nog en tur till Ingebjörn.

Predatorn känns helt klart värd att satsa på, han har en sån härlig inställning, och så underbart att se honom busa som en yster unghäst i hagen. Men det kommer krävas mycket träning, och muskelbyggande.

Rättvik 2010. 

Dags för konferans igen, så imorgon bitti bär det av mot Bålsta. 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback