Vad gör er lyckliga?

Jag blir lycklig av mina hästar. Och just därför är det så otroligt skönt att kunna fylla på med extra kärlek. 

Börjar med att berätta att Marilyn trivs alldeles ypperligt hos Kajsa,och kommit igång med träningen på ett bra sätt. Såret läker fint och hon joggar 2,20 tempo på slingorna. Planerat nytt premieförsök blir på marknadstravet. Hon tog den förra tävlingsdagen med ro, fick stå inne halva på sin box, och sedan i hagen, så nu vet hon vad det innebär. 

Mindre roligt är att jag fått diagnosen Borrelia, efter ett fästingbett tidigare i somras. Jag mår förhållande vis bra, och tror att behandlingen hjälper. Det har varit tuffa veckor med oförklarlig huvudvärk och ryggvärk samt minnesluckor och vresigt humör. Skönt att få en förklaring. 

Och så var det det där med kärlek. Vi har fått möjligheten att  utvidga familjen med en kille till, och en som dessutom stått mig väldigt varmt om hjärtat länge, länge. När vi nu fick chansen att bli nya ägare till homom, och ge honom vila och behandling för sin hälta, så var det inget att tveka om. Det är ju det vi brinner allra mest för, att pyssla och vårda. Och det är ju inte vilken häst som helst heller...

Välkommen till familjen säger jag till:

 
 
 
 
 
Maya och Preddan.... nya hagkompisar. Maya har inte sagt ett knyst om sin partner ännu i hagen, men i stallet var det andra bullar. Men han är så cool, och bara låter henne vara. 
 
 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback