Äntligen fredag...

Måndag och tisdag fortbildade jag mig i försäljningens outgrundliga konst, och kanske blev jag mer lärd. Kan bara inte vänja mig vid hur otroligt trångt det blivit i Stockholmsområdet, och det ständiga byggandet. Köer, köer, köer... 

Åter hemma igen och plåstra om familjen. Hasse och Maya reste till banan, och gjorde ett till början bra jobb. Gick i rygg på andra hästar, och gick sedan också rätvarv. Trött på slutet och började hoppa och fara för tillsynes osynliga spöken. Fick fnatt i duschen efteråt, och skulle inte resa hem. Hasse fick handen ikläm mellan häst och bom, och Maya kastade sig handlöst efter att ha rest sig rakt i taket, och har fått ett rejält hack i huvudet. 


 
Så synd, då hon travar så bra, men så fort något blir jobbigt tappar hon huvudet och blir helt oresonlig. En fara för sig själv. Hon går ganska hårt åt sin nya kompis i hagen, men han verkar ganska härdad, och inte speciellt oroad eller ledsen över det, utan kliver åt sidan.
Massage av Sandra med Talliban-oljan, hans favorit. 
 
Frågan är väl om Maya skulle få en annan karriär istället, och kanske hitta sig själv som ridhäst istället.
 
Predatorn har bott in sig, och vi lägger mycket tid på hans omvårdnad. Han är fortfarande halt, men lite otippat på vänster bak. Vad jag vet har jag inte hört om att han skulle haft problem med det benet, men tror att han avlastar det högra där han blev sparkad innan flytten. Hasse har börjat jobba med hovarna, hoppas det kommer hjälpa då han måste ner i tårna och lära sig lyfta på fötterna. Han ser ut som en greveost, med alla sår efter att ha sparkat på sig. 
Men vilken underbar häst, så välhanterad och mysig. Tacksam över det mesta. Inte så matglad som våra andra matvrak, så Maya hinner sno åt sig det mesta i hagen. 
 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback