Äntligen kommer det lite regn...

trodde jag aldrig att jag skulle tycka om, men det är knaster torrt och gräset behöver få näring.
Igår var det en misstänksam Tösen som lät veterinären ultraljuda henne, och bara den vägen syntes det att hon var i brunst. Varken där eller hemma visade hon några övriga tecken. Lika lite i morse hemma, och sedan reste de så fint idag igen till Lassols Gård, och hon stegade så fint in i spiltan. Väl därinne kunde hon knappt behärska sig, (lättfotad dam) hon kliade och gnuggade sig fram och tillbaka under rengöringen, och skvätte och blinkade i ett. 
 
 
 
Kellie ser så söt ut som hon bara kan, för efter "jobbet" är klart får man godis. Och hon vet var de finns... 
 
 
Allt gick bra och vi lämnar dem nu igen några dagar, tills hon släppt ägget. Simmarna såg fina ut idag också, trots att de skickats på posten, och således är ett dygn gamla. 
 
 
 
 
 
 
 
Marilyn är halt. Vi hittade ett sår efter en hov på vänster bakben, och det hade redan på morgonen i söndags börjat vara, bara några timmar gammalt. Typiskt småsår och rötmånad. Tvätten verkade gå bra och bandage om för att skydds från flugorna såg hon ut att ta det hela bra. Men så igår var det svullet runt området och hasen, och hon är rejält öm, och vilar det. Hon fick stå inne igår då hon även haltade. Men under natten valde vi att släppa ut henne, då hon förhållandevis rörde sig bättre, och svullnaden i regel går ner med rörelse. Vi hittade också en utbuktning som jag i min förskräckelse trodde var en muskelbristning, uppe på baksidan av låret, men som jag misstänker är ett bett från insekt efter lite dividerande.
Arnikaomslag under natten, och nu på morgonen var det lättare att lokalisera det ömma området, som rör såret några cm under hasen och runt om. Troligen har hon fått en spark, och vi avvaktar veterinärbesök tills vi ser om det blir bättre eller inte. Ingen led är inblandad, och jag misstänker ingen fraktur. 
 
Just nu är det mest besvärligt.... 
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback