Äntligen hemma igen!

Tösen hade släppt sitt ägg imorse vid ultraljudet,så nu kan vi inte göra så mycket mer än att vänta. Den 29/7 ska vi på dräktighetskontroll, och håller tummarna att hon då har en fosterblåsa, och att föräldrarnas vackra sinnelag som speglas i ögonen slår igenom...
Farmbaron 
 
 Rexbo Tösen




Tösen såg transporten och gnäggade när vi närmade oss. Kellie hade bråttom på transporten, och lika bråttom av. Hem, hem, hem... 
 
Tösen stod fint hela vägen, trots "bara" bomull i öronen, för varmt idag för luvan.

Mat och sova... Blev en stunds hovvård också,lite lerigare där än vad vi har det. 
Hon var dock förvånansvärt fin i man och svans, och kanske har de mindre knott än oss här hemma. 


Maya- Inte så jätteladdad för jobb precis... 
 
Jag körde Maya idag, vi skrittade lugnt på gamla riksvägen, hon får stärka sitt ben på det hårda underlaget. Trots möte med en hel karavan av vägarbetsfordon som skulle rasta på samma väg som vi använder, gick det bra. De var snälla och backade hela kortegen så vi kom förbi, underbart snällt. 
 


Några bilder kan jag knappast bjuda på, annat än en rumpbild (typ allt jag ser från vagnen) då min man inte hittar knapparna på kameran, även om han tror det. Spelade in några upp och ner och dikesfilmer istället. Hm... kan inte vara bra på allt. 


Imorgon blir det banjobb för Maran, och hon är nu anmäld till premielopp på Rättvik den 22/7, så vi håller tummarna att allt går vägen då. 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback