Vilken storm vi har...

Det blåser och blåser, men ingen snö. Hästarna blir lite busiga och är inte allt för förtjusta i att vara ute.
Tösen har haft lite besvär igen med viktuppgång, samtidigt som hon ropar efter mat hela tiden.
Något tycks störa henne, och lugnar det sig inte får vi ta ut veterinären igen.

Maran jobbar på bra, och nu syns det på kroppen att hon är inne i en positiv tillväxtkurva, och har stabiliserat sina ben och hovar igen.
Preddan har fått sina framhovar fixade, med speciella skor fram, med öppen tå. Den är lite mer rak än rundad, och ännu så länge är det enbart positiva reaktioner. Men han behöver vänja sig vid sina nya fötter med rejält nerkortad tå, så vi ropar inte hej ännu. Fungerar detta bra blir det likadana bak, då vi tror att tåkappan hindrar hans steg lite grann. 

Vi har letat länge och har bestämt oss för att prova den kända hästkarlen Holgerssons teori och även hans skor för tävling så småningom, eftersom Preddan bestämt trampar av sig skorna, vilket är ett tecken på att de inte sitter bekvämt. 

 
 


Sandra börjar sakta bli starkare, även om det kommer ta sin tid att piggna på sig igen. Dåliga järn och D-vitaminvärden i kombination med sömnsvårigheter tär på orken. Det är nu vi skulle haft den där lägenheten på Teneriffa vi drömt om... 
Hon har fått remiss till sömnklinik, och ska försöka sig på att sova med en massa sladdar kopplade på kroppen. 

Själv har jag stora förhoppningar om att få tillbaka mitt förstånd. Min arbetsgivare har rott hem ett nytt kontrakt som ger oss möjligheten att utöka vår verksamhet och detta innebär att vi kommer få varsin portfölj hädanefter, och bli 3 stycken som delar på samma distrikt, men med olika varumärken. Glädjande är att jag får fortsatt förtroende för mina favorituppdragsgivare på barnsidan, mindre roligt är att jag får lämna över ölen som blivit lite av ett intresse, som däremot ska ersättas med goda ostar från Grekland och Cypern. Så summan av kardemumman är att jag kommer ha 1/4 så få varumärken, och få tid till att fördjupa mig i dem, och istället resa lite längre, men det passar mig bra. 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback