En liten turné och hälsat på småttingar...

Jag har varit och jobbat i upplandstrakterna, så då hann jag med att besöka en del nära och kära.
I måndags var det lilla plutten Texas, som nu blivit 2 månader.... En riktigt liten myspropp....
 
 
Naturligtvis med en MAM napp i munnen, vad annars? Kvalité ska det vara. Snart dags för dop.
 
Och idag åkte jag förbi Marilyn på Årsta Gård, och Thomas var i full gång med tömkörning, och förhoppningsvis till nästa vecka är hon i vagn. Bästisen Ulrika Highness har lämnat henne, så det var lite sorgligt. Vi får väl hoppas att de kanske ses framöver någon tävlingsdag. Ulrika skulle ju till Petri Puro och Maran kommer hem...... känns kanske lite märkligt distanserat ändå.
 
Maran är framår med mycket energi, men inte dum eller besvärlig. Hon fattar ganska snabbt. Lite problem med en framhov som slitit ner sig lite ojämnt så där ska hon få en tåsko, för att den inte ska snedbelastas. Riktig rund och go, märks att de har toppvärden på sitt hösilage, behövs inget tilläggsfoder alls.
 
Nöjd och glad...
 
 
Ivrig och kanske förväntansfull?
 
 
Många remmar som ska spännas...
 
Vilken skritt hon har! I riktning mot kompisarna...
Men varför ska jag gå åt det hållet, kompisarna står ju här borta....
 
Okej då, är ju ganska kul ändå!
 
 
Vänster fram( dvs i hästens riktning framåt) är lite felvinklad, nästan på tå.
 
Angående Moe Odin, så har jag nu fått lite uppgifter om att han även har lämnat en hel del stora ston, hingstarna har ju talat för sig. Det var roligt att höra, jag har ju mest studerat annonser och sett dem på visningar, och då har de varit de mindre exemplaren.... Men som sagt. Alla har vi två sidor att ärva gener ifrån, och några enstaka hästar är svårt att utgå ifrån. Vore ju spännande att lägga honom på Tösen som mäter ca 1,57-1,60 ca. Hon sjunker ihop allt mer (som en annan...)
 
Vore intressant om någon för statistik... men det är väl knappast möljigt då detta inte finns något centralt intresse i att mäta våra hästar annat än vid hingstvärderingar.
 
/Mia
 

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback