En sådan här häst får man bara en gång i livet...

Jösses säger jag bara. Här är vi visserligen vana vid snälla hästar, men speciellt stadiga i huvudet och tåliga kan man inte direkt skryta med. Horsenality är ett ganska bra ord, och gisses vilken sådan Maran har!

Idag när jag var ute med hö i hagen, skakade jag plastsäcken ordentligt och la samtidigt upp den på ryggen på Maran. Hon rörde inte en fena medans jag tryckte till den prasslande säcken och formade den över hennes rygg. Hon bara åt.... efter ca en minut lyfte hon huvudet och vände sig mot ryggen, tog tag i säcken med tänderna och lyfte den av ryggen och la den bredvid sig, medans hon fortsatte äta. Maya hade redan svimmat, trots att det inte var hennes rygg.



I övrigt har vi en riktigt solig dag, och hoppas att snön och isen ska smälta!


/Mia

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback