Första advent...

 
 
Vad kunde bli bättre än härliga minusgrader, vit pudersnö och ÄNTLIGEN är det fritt fram med glöggen..... Jag kan lätt dricka glögg från oktober till april, men man får se till att spara ett par flaskor då de sällan kommer i butiken från till alla helgona....... Och sedan envisas butikerna med att sälja ut dem efter nyår och då gäller det att hamstra.......
 
Men jag ska bespara er en del onödigt shoppande....
 
Årets nyheter i DVH är Blossa Alkoholfri, rekommenderas, kan med fördel slå i en del Vanlig Vodka från systembolaget om man vill ha den lite starkare
. Årets Blossa starkvinsglögg 2012 är utomordentligt god, med Japanska influenser...... Ingefära och Yuzu...... en japansk citrusfrukt. Mums! Den provsmakade jag ju redan under stort hemlighetsmakeri i augusti, i 38 graders värme på Mallis..... det var en udda upplevelse. Men vem vill missa en sådan happening för särskilt utvalda? Hm riktiga VIP:s var vi, säljare är en utomordentligt viktig yrkeskår, som borde få fler av dessa härliga förmåner, passar särskilt vetgiriga personer som jag.
 
 
En annan favoritglögg förutom den vanliga Blossa röda, är Dufvenkroks Hjortron. Men nyheten från densamma Chili Choklad smakar inte glögg utan Oboy, och vad är då vitsen... Och Lakrits & Hallon är godis, och äts bäst som godis. Glögg ska smaka glögg, basta!
Gör om och gör rätt.
 
Och om ni visste vilket slit som ligger bakom att glöggen hamnar i butiken, timmars trugande med buttra inköpare, uppföljning och beställningar, för att inte prata om när den ska ut på butiksgolvet.... Det känns i min rygg och i mina axlar, så jag hoppas verkligen att få ut kompensation för detta slit in natura... dvs i liter Glögg.
 
Som ni förstår är jag inte alls opartisk i detta ämne, så ut nu och köp Blossa! Och stödköp lite Chang när ni ändå är i farten, fast givetvis inte inom någon annan region än min, för då skickar ni någon av mina arbetskamrater under 14 dagar till Hoa Hin i Thailand, och det vill vi ju inte.
 
 
 
 
Trevlig helg!

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback