Vi väntar och väntar...

Ännu inget föl har tittat fram ännu. Suck!
Att försöka arbeta hela dagar, med nya kunder, nya arbetskamrater och ny bransch där jag ännu är totalt novis samtidigt som man varje timme natten lång, går upp och vakar i fönstret. Det är inte optimalt.
Jag är så trött.......... Skulle kunna somna stående just nu.
Och om man vill ha ännu roligare kan man ju ägna morgontimmarna ( kl.04.00 på morgonen) åt att jaga en rödhårig shetlandsponny fram och tillbaka över gräsmattan. Just när man kommer intill vänder hon rumpan till skriker indiantjutet och bockar och sparkar bakut och flyttar sig i galopp 20 meter åt sidan.
Tösen knallade förnöjt runt i sin lilla "vänta-bebis" inhängnad och de andra två stod tjurigt och tittade på i sin egen hage. Deras 1,3 km stora hage har gräs i nedre delen, och är lerig i övre där den möter Tösens,frodig av obetad gräsmatta. De andra ville inte lämna "chefen" för att gå ner och beta och när höet tog slut, så började Maya pilla på handtagen till eltrådsgrinden. Hm, har vi inte vait med om det förr? (Mamma upp i dagen. Konstigt att alla märkliga beteenden ska gå i arv.)
Hon måste ha lyckats få loss den undre tråden, och då kröp Kellie under...........
När jag äntligen lyckades fånga den bångstyriga rödhåriga, vilt sparkande och fäktande ponnyn, (genom att anfalla med brottargreppet över ryggen, tur folk sov så dags) så var jag tvungen att leda henne runt huset för att ställa in henne i stallet medan jag lagade grinden. Då får Maya nog........ Gör en Piggelin.........
Hon tar staketet i ett språng, kommer på försent att hon är travhäst och inte hopphäst som Piggelin och tar med sig tråden med bakbenen.
Nu har jag plötsligt en häst till på gräsmattan.... Den fungerar nog inte att ta med brottargreppet.
Blev en lång morgon....... och kom till jobbet med samma frisyr som GG. Bra med "arbetskamrater" som föregår med gott exempel och kör den sköna ostylade stylen.......
Min älskade orkidé har nu fått fem nya blommor, och tre har slagit ut. Skulle tro att när de resterande två har slagit ut, har vi fått nytt liv på gården. Den brukar blomma när vi har stora förändringar på gång.
Samma sak år efter år...... och jag vet inte varför. Jag som dödar alla andra gröna saker som kommer i min väg. Kanske har den någon form av bevattningssystem kopplat till mitt hjärta.
Vad vet jag.... konstigare saker har hänt.
Ha det! /Mia

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback