Väderpresentatörerna kan verkligen sitt jobb...

Fantastiskt att under fredagen åka till jobbet och veta att det möjligen kan bli någon minimal nederbörd under dagen, medans snön vräker ner i hotisontellt läge, utanför bilen....... ca 1 1/2 dm innan det var över.
Och någon minusgrad blev till -16 under natten.

Och mulet och någon möjlig nederbörd blev till solsken och absolut uppehåll i dag!

Tösen har varit på ett förskräckligt humör hela veckan. Hon fäller och kliar sig, och hatar både vind, plaskväder och all snö som är kvar på marken. För att verkligen understryka hur illa det är drog hon upp och knäckte en stolpe med eltråd i hagen. Och skyllde givetvis på Maya...

Hon får lite uppiggande massage som tröst....






Den magen går inte av för hackor, minsann!


Min man var på strålande fredagshumör efter att ha ägnat 1 1/2 timme åt att försöka slå i en ny i marken.
Fölisen verkar leva rövare och Tösen grinar surt om man känner på magen. Hon är trött på den...

Men så idag kom lite sol, och puffen fick vara ute och busa i de upplogade gångarna i snön. Han rusade genast ner i hagen och lurade med sig Maya upp på lite bus. Han springer med lätthet under grinden och tävlar med henne utanför staketet.... Ibland får han stanna och kika upp över vallen för att se var hon är och vem som vann!

Maya blir alldeles till sig av buset och sticker emellanåt ner i hagen till kompisarna, och då springer Isak efter. Någon minut senare komer han upp genom skogen igen, med Maya hack i häl i full galopp. Och så håller de på de små glinen.

Maya visar upp sig lite grann i arbetet..


Idag hittade jag min absoluta drömgård. Bara att flytta in. Lagom stort hus, underbar mark med egen badplats, och ett alldeles, alldeles under bart stort och mordernt stall. En sak bara.... Det kostar nog några miljoner för mycket. Någon som har en idé var man snabbt utökar sitt konto? Jag kunde ju möjligen göra ett försök att skatteplanera a´la Kamprad, men det ger nog inte så många kronor i min börs, och troligen ingen bank i Lichtenstein som skulle vilja ge mig ett konto. Och det troliga är väl att samvetet att inte dela med mig till de som har det sämre ställt, skulle göra mig sömnlös om nätterna.( Shame on you, Ingvar!)

Men till gården....... Skickar en liten länk till de som är nyfikna på hur min dröm ser ut. (Lotto, triss, V75, Keno, eller vad? Jag vet, pengar gör en inte lyckligare, men visst vore det härligt att bo så här?.......)  http://www.hemnet.se/beskrivning/947997?r=3


Trevlig helg!






Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback