Åhh, värre än det var att vänta på julafton...

när man var liten! Tösen undersöktes i onsdags, och hon var ännu inte redo. Undersöks idag igen, för eventuell semin på lördag... Suck! Jag vill ju ha detta fixat på en gång, inget tålamod här inte. Och med tanke på att hon är första gångssto, med någorlunda tävlingsform, och kan ha både långa, utdragna eller delade brunster så kan man ju räkna med att det inte går så där av sig självt. Kan ju ta flera försök även på de mest mottagliga damer... Vi vädurar klarar inte av detta. Jag vill att det ska vara klart nu! Dubbelsuck...

Jag rotar lite i bildarkiven över våra tjejer så länge...


Tösen efter ett lopp tidigt i karriären,( då hon fortfarande sprang med checkrem..) Fin bild!



Tösen äter sin älskade a-fil.. (Klicka på bilden för förstoring)

Tösen och jag ska jobba i linan, här hade hon satt härligt hull, efter att börjat med Spc Groov.
Hennes annars så framträdande långa ben, ser nästan korta ut till den magen...(Våren -09)
Typiskt Tösen att också vinkla ut bakknäna, hon är överrörlig och brukar roa sig med att ställa sig i all sköns konstiga ställningar, så matte för nojja..
Trots det har hon inga förslitningsskador, men hon har ju bara gjort drygt 40 starter fördelade på flera säsonger.


Svårt att försöka och låta bli att snegla på fotografen..

                                       ................................................

Nu längtar vi till nya föltider, och minns hur det var när Copy vankade omkring förra våren..


Och hur härligt det är med ett diande föl. Snacka om mjölkbar..

Imorgon blir det V75 i Rättvik för vår del, både Björsbergs Glitter och Alvena O´Hara ( grannhästarna i byn) kommer till start, och min lilla Necklace som jag "köpte" ( önsketänkande) på elitauktionen som ettåring. Var helt klart vackraste fölet  på Menhammar det året...
Brukar ju roa mig med att peka ut några i katalogen, för att hålla ögonen på senare.

Ha en trevlig helg så länge!/ mia







Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback