This is MAYA MYSTICA...

Endast ett och ett halvt dygn gammal..

... Håll till godo, med denna lilla chokladglass. Idag har mor och dotter varit ute, i två omgångar. Bjursås visade sig från sin soligaste sida, och vinden var mjuk och lugn. Copy blev lite till sig av allt det gröna i hagen, och att vi hade öppnat upp till betet. Så vi stod med klumpar i magen och såg på när hon med storm, störtade runt, runt och slutligen ner genom skogen till ängarna. Med lilla Maya i släptåg. Hon hängde med i svängarna, och galopperade runt med svansen i vädret. Efter en rundvandring återkom de upp till oss nära huset, och Maya fick gå runt och nosa på det mesta som hon fann spännande. Tillexempel eltråden. Aj!

Copy fick träna kommunikation och att inte tappa bort den lilla. Men dia i det fria ville hon inte. Så efter en timme fick de vila ut i boxen igen, och Maya fick äta. På eftermiddagen var det dags för en ny sväng och då gick det mera stilla till. Maya sover efter en spännande dag, och vilar sin onda mage. Att vräka i sig mjölk, och dessutom tre dagar gammal börja smutta på mammas hö och vatten, ger diarré. Ni som tyckte det var besvärligt att byta blöjor på mig när jag var liten, ni vet ju mer man torkar ju mer kladdar det fast; ni hade ju ändå turen att jag inte var så luden. Här fastnar allt inte bara i den lilla stjärten utan också i den lilla svansen och längst med benen, så matte fick rycka in med tvättsvampen i högsta hugg, och hjälpa till!

Ha det! /Mia


Maya pottränar.. Titta mamma vad jag kan!

Titta mamma jag kan kissa! (Maya pottränar i boxen..)

Det är skönt att vila en stund ibland.

Skönt att vila en stund, jobbigt med alla beundrare...

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback