Nu är livet alldeles, alldeles underbart!

För jag har arbetat min sista dag, och ska ha semester i hela 4 veckor. Tjoho... Jag ska gå här och skrota, och sitta på gräsmattan och se Maya växa centimeter för centimeter. Så underbart!
Semestern var ju lagd för det stora äventyret att Copy skulle föla, men den biten har vi ju redan avklarat, så nu är ju resten bara bonus. Maya som har varit så kavat, har nu efter två veckor kommit på att den finns två olika rastyper i världen, häst och människa! Så nu är hon lite blyg för oss och gömmer sig bakom mamma. Men efter nästa helg kommer det storstilat besök minsann, då kommer ett annat sto, Watch Me på besök med sin lilla hingst som är tre veckor äldre, hit som sällskap Då blir det livat i Kallesbacken vill jag lova. Fölen behöver ju leka, och  Angelicas andra hästar är redan ganska trötta på lilla "Gabbe".

Vi har också haft herrbesök här på "tjejgården" i veckan. Vi har inte mindre än 4 brunstiga brudar i hagen. Och i granngården bor ju Blixten. Visserligen är ju Blixten en äldre gentleman på 18 höstar, och kastrerad, men det vet ju inte han. Och brudarna tycker nog att han kan duga ( i brist på annat) så de ropar och kråmar sig minsann. Så när Blixten känner för att dra på raggarstråt, så tar han helt enkelt en av staketstolparna mellan tänderna och lyfter rakt upp, med eltråd och allt, och slänger på backen. Ingen baggis för en stor stilig karl minsann.
Och det är lite kramgoa låtar över det hela...
Tänk er en Krister Sjögren typ, med äkta härlig värmlandsdialekt som kommer gående i sakta lunk på grusvägen i Självbo, glider upp bredvid brudarnas hage och säger:" Tjena smulan, brukar du gå hit ofta? Kanske skulle vi ta och dela på en tuva du och jag..."

Tja... men ännu lustigare vart det ju imorse. Hästar är ju som sagt lite kluriga och därför måste vi människor vara smartare. Så döm om min förvåning när jag står inne i Copys box och mockar, och plötsligt hör jag ett brak i skogen... Tittar ut och där står Blixten på gräsmattan, och från ängen kommer Copy i full galopp med Maya vid sidan, för att stila lite för charmören från värmlandsskogarna. Men något i perifirin stör bilden? Vad i....
I buskarna fem meter från Blixten smyger en karl i t-shirt och långbyxor i hettan. ???
Jo, det är Blixtens husse som ägnat hela morgonen åt att försöka fånga Blixten. Efter några timmar hade han gett upp och gått in för att äta frukost för att orka fortsätta jaga. Efter diverse hot och mutor och springande hade han mer övergått åt en smygande taktik, och som den jägare han är ( till och med varit i Afrika och jagat storvilt!) så tänkte han använda sig av det beryktade överraskningsmomentet när Blixten var upptagen med att spana in Copy.
"Men vad gör du då?" hinner jag dumt kläcka ur mig. !Sch!!!" hörs det från buskarna. Jägaren pekar på Blixten. "Vad? Vill du ha tag på han "säger jag, och kliver raka vägen fram och tar tag i grimman, innan Blixten hinner tänka ut en flyktplan.
"Men vad faan, säger storjägaren, jag har ju hållt på hela morgonen!!,hur fan gjorde du?"
Livet är inte alltid rättvist som sagt.

Lite bilder från hagen på de två machobrudarna som styr ordningen i hagen, från Ulrikas besök senast.(Tackar!)
 
och en surande kisse som tror att jag gömt Majsan, och fryser ut mig. Alla andra får klappa utom jag. Kommer jag med handen så "duckar" hon smidigt undan så jag klappar i luften. Snacka om att vara en "nobody".

Ha det!/Mia

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback