Livets dagar är verkligen som en karusell, ena stunden ner och andra upp.

Först av allt vill jag verkligen beklaga förlusten av en kär vän. En person som har på många vis varit en förebild, och som delvis gett mig det bästa året i mitt liv, i slutet av 80-talet.
Just detta år 2009, när jag för första gången kan titulera mig "uppfödare" i Mayas registeringsbevis, så går en riktigt stor och mycket duktig uppfödare ur tiden. Yvonne Lindström. fd Östertorps stuteri, och även ägare till Vällinby Ridhus AB, och Solna Ridskola, har lämnat oss.
Alldeles på tok för tidigt.
Yvonne som under så många år framgångsrikt födde upp både ponnyer och hästar på Östertorps stuteri, Färentuna och som sedemera avvecklade stuteriet och satsade på ett aktivt ägande av travhästar. Hon levde verkligen för sin riktigt duktiga Triton Sund, och strax efter hans framgångar på Elitloppet, gav hennes kropp upp, enligt tidningen Travronden.
Känns helt overkligt och orättvist. Varför? Livet är ett mysterium. Men jag kommer alltid att minnas henne som den personen som gav mig drömjobbet, såg mig som vuxen och ansvarsfull och lärde mig så mycket om hästar. Utan den kunskap jag hann suga i mig under året på Östertorp, hade jag aldrig vågat ha Copy hemma under fölningsperioden.
Yvonne hade redan på den tiden en krasslig hälsa, men hon tog det med ro. Det jag med all säkerhet vet och känner en värme för, är att hon verkligen har levt ett värdefullt  och rikt liv, och hunnit och vågat satsa så mycket på sitt stora intresse.

Tack för allt Yvonne!



Triton Sund. Yvonnes stora kärlek.
****************************************************************************************************************************************

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback