Lugnet har lagt sig..

Och alla hästarna är så nöjda. Tösen har börjat träna igen, och Elite studerar nyfiket vagnen. Pigge och Sandra har varit ute och ridit med Sonja och Blixten.. vad kan vara bättre än en 18-årig kallblodsrumpa att gömma sig bakom när man möter skotrar i skogen? Det är ungefär de två enda sätt man kan ta sig fram i Bjursås på. Men apropå gudar.. (Förlåt mamma jag vet att du blir orolig men det är ingen fara..) Väderguden ler ju precis inte mot oss. Nu har jag ju ändå fått erkänna att man kanske inte alltid kan få precis som man vill... särskilt inte när det råder delade meningar om vad som är bra väder. Alla skidentusiaster bara ÄLSKAR Bjursås och skidcentret med sin fantastiska snögaranti! Finns det någonstans i Sverige som det finns garanterat snöfritt? Slå mig en signal isåfall... Efter mer än 1,5 meter snö så börjar vi bli lite utmattade. Tur att inte Kellie är hemma. Vad hade hänt om en shettis på 90 cm blivit utjagad i lös snön, bort från de upptrampade snöstigarna i hagen? Drunknad... kanske. Hade vi haft tur kunde vi kanske lokaliserat henne genom att spana efter öronspetsarna... Jesus. (Förlåt igen...)

Det är också extrem kyla, (Jaha tänker ni som sett rapporterna från SMHI, nu överdriver hon igen) men faktum är att vi är byn som gud glömde... (Förlåt, det bara slapp ur mig..var det inte huset som gud glömde, som var någon film? strunt samma) Det finns inte en enda väderprognos som stämmer in för oss! Ska det garanterat inte bli nederbörd så kan vi räkna med minst 3 decimeter snö. Ska det blir som kallast -5 så blir det garanterat åtminstone -12.
Nätterna kan bli -10-15 och blir naturligtvis -25.
Den väderinfo som träffat närmast råkar vara norsk.. alltså lägg ned SMHI och kör med norska rapporter istället.

Eftersom det nu är så kallt så vart vi tvingade att lägga täcke på Elite så att hon kan vara ute. Efter alla goda råd har vi förstått att man inte bör täcka tvååringar. Men fråga Elite om ni undrar vad hon tycker! Hon bara älskar sitt täcke! Så mycket att hon står som ett ljus när vi tar på det, och protesterar när vi tar av det.
Så hon har fått en mysigt innetäcke också... Gissa vem som är malligast i stallet just nu. Hon vill ju också vara stor.. hon är ju ändå två år! Ingen lite barnunge längre..

Här kommer bilder på Trudie och Gabbe! Mysigt värre...
Jag har hållt mig för att ringa även om jag håller på att förgås av längtan efter henne. Men de måste ju få lite mer tid att känna efter och hinna bekanta sig, innan jag ringer som värsta morsan..
Trudie": Du är stor och stark.. och jag är mycket liten... är du snäll?
Gabbe: "Jag är stor och snäll.. och du verkar som en kul tjej!"

Ha det!                                                       Jag är så liten och du är så stor.. kan du vara snäll mot mig?   Jag är stor och väldigt snäll du är liten och verkar vara en kul tjej!Sötnosar..

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback