Hela världen kan braka ihop idag..

Det spelar ingen roll, jag skulle inte märka något ändå.. Travrondens extra tjocka julnummer har kommit!
Förra årets tidskrift ligger fortfarande framme och är så vältummad att även en inte så observant person kan förstå att den läses ofta i detta hus. Ska strax bänka mig...

Förutom mängder av intressant avelsfakta så brukar den innehålla trevliga långa artiklar om hästar och människor. Jag har redan hunnit tjuvläsa till frukosten om Fredrik Persson och kommer troligen att klämma den artikeln i handen på Hasse, så fort han kommer innanför dörren!  Vi satt nyligen och diskuterade honom när Viola Silas vann storstilat häromveckan, för det syns att han har ett speciellt band till sina hästar. De springer MED honom för de trivs och har kul ihop, och känner sig älskade. Det syns att hans hästar presterar det där lilla extra på ren och skär vilja och inget annat... Och just det framgår i artikeln om honom. Den enda proffstränare som jag i dagsläget skulle kunna tänka mig att lämna en av våra hästar till om det skulle bli aktuellt, tror jag.

Maya lilla trollunge har också vilja! Idag vill hon bli borstad först. Tösen var så extra kramgo idag, och när jag borstade henne i boxen så tryckte Maya in sin lilla franskättade nosrygg genom gallret och stirrade på oss. Och när jag tittade på henne så ryckte det i näsborrarna och ett litet uppfodrande gnägg letade sig fram. Hon är inte det minsta skärrad eller stressad över att vara utan mamma, och inte heller av att få vänta själv medans Tösen går ut i hagen. Men hon vill att det ska gå fortare! Skynda matte. Idag backade hon och sparkade bakut i boxen och sedan smällde hon ner framhoven i spånet, precis som mamma... Basta! Men i ögonen så syns det att hon är hur cool som helst. Bara vilja, en bra tävlingsinstinkt!

Det har vuxit fram ett speciellt band mellan Tösen och Maya. Jag tror det är för att Tösen känner sig så värdefull, när hon fått en ny uppgift. Hon har varit lite hösttrött och lite nedstämd, men det märktes inget av idag, trots den täta London-dimman....

Nä nu lunch sedan läsning och kanske en brasa! / Mia





Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback