Ullis var är du?

Du ska inte tro att för att du varit snäll och ägnat en stackars gammal diva din tid, så skulle hon vara nöjd... det är just det som är grejen med divor... hon tyckte så mycket om att du var här och promenerade med henne... Så nu SKA du vara här och göra det.. basta!
Eftersom INGEN I HELA VÄRLDEN bryr sig om henne någonsin så blev hon lite extra gnäggig när Piggelin kom ut för att göra henne sällskap i hagen. Men när Pigge glad i hågen då kommer fram för att hälsa.. då vänder divan sig om för att sparka efter henne. Då går Pigge igen. Kanske inte så konstigt. Men då är det också fel!! Och bara just därför så backar divan rakt in i trästaketet och sparkar på det. Men det står kvar. Jaha.. plan B. Då lägger sig denna häst med jätte mage på sidan med hela sin tyngd så staketet viker sig... Nöjd går hästen därifrån. Kan någon förklara detta för mig??

Men hon lever i sin egen värld. I Copy land. Där är hon sin egen drottning. Så om hon får en liten hingst eller ett litet sto, så blir de antingen "Prince of Copyland" eller "Princess of Copyland"... Eller kanske "Son of a Bitch" ?
Nja..det där sista kanske inte låter så kul när ett lopp ska refereras...

I morse steg vi upp med tuppen och lastade Tösen och for till banan... Äntligen hade hon sina sommarskor på fötterna och kunde springa ordentligt igen! Oh vad härligt. Hon har fått en ny liten detalj på selen... som har ett så lustigt namn, (typiskt travsporten för jag skulle knappast kunna tänka mig en dressyrmänniska på tävling i världscupen säga:
"Snälla du ,kan du räcka mig skitlappen?" ) Jo, så heter den... skyddar kusken från det som kommer ur magen i full fart på en nervös häst, och gör även så att stona inte drar in så mycket luft i magen... kan orsaka både värk och livmoderinflammation.. Men för säkerhetsskull så inte Tösen ska känna sig förnedrad av detta hemska uttryck, så har jag döpt om den till "denlillafinalappensomärsåbraförmagen,mittlillahjärtegryn...seså findublirnunärlillamattesätterdenhär.." fick en del mysko blickar och några uppvända mungipor från de andra i stallet kan jag säga. Men som sagt vem fan bryr sig? låt dem glo... Både jag och min älskade man hängde dessutom över staketet för att höra efter om Tösen andades rätt när Kajsa körde... och hon var "lite väl laddad" som den lilla gulliga människan  uttryckte det... men klarade sig från att strypas... däremot så vart hon inte trött och begrep inte att vi skulle hem direkt. Laddade om i duschen och började skaka igen då hon trodde att hon "bara" hade värmt och skulle ut igen och springa... trots två snabba varv. Så Kajsa tyckte hon var startklar...

Så nu gäller det att hitta lopp. Jobbet resten av dagen ( och kvällen) måste ju göra sin plikt trots hästar, gick som en dans. Äntligen lite medvind... Pigge börjar bli bättre också och får omvårdnad av en påsklovsledig Sandra.

Ha det....! /Mia









Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback