Har någon sett min man?

Han har rymt! Och det gjorde han rätt i. Han är på konferensresa till Gran Canaria. Och jag hoppas så innerligt att han får lite sol och värme, för det är han värd. Jag får ofta höra frågan hur hinner du med allt? Hästar, barn, firma osv. Svaret är: min MAN.

Jag har tagit semester för att vara hemma och ta hand om gården och övriga familjen. För jag hinner inte "jobba" just nu.Till min hjälp har jag två katter som bevakar minsta steg och felsteg. Majsan ska naturligtvis dela säng med mig, och kan INTE tänka sig att ligga på husse tomma halva, utan vi ska trängas. Och om jag råkar knuffas får jag också veta det. Sedan har hon flyttat från kontorsbordet vid fönstret, och ska numera ligga på min kontorsstol eller på mitt bord. Och ungefär var 30 sekund ska hon passera tvärs över tangentbordet och framför dataskärmen. Tack för det.

Vår andra katt har jag fått skäll av två gånger redan. Det var för kallt i huset, jag hade ju inte börjat elda i braskamin INNAN jag hämtade morgontidningen i brevlådan. Ber om ursäkt för det. Sedan hade jag ju inte matat fåglarna i tid heller. Mycket viktigt annars får man fönstren sönderpickade och katten har inget att studera eller jaga. Suck.

Hur hinner han allt? Man har ju knappt hunnit släppa ut hästarna och mocka förens det är dags för lunch. Och sedan är tvättkorgen full på två minuter, och soppåsen. Hur kan den bli full på två dagar? Det blir den ju aldrig annars.

Sedan ska det vara middag. Men det är tur att min älskling förutsett detta och laddat med köttbullar, och annat smått och gott som ryms i kyl och frys. För klockan fem en söndageftermiddag när barnen plötsligt frågar vad vi ska äta, då är affärerna stängda.

Och så var det veden... den tog slut inne och jag förbannade mig själv som inte hämtat INNAN det blev mörkt. Men jag kom bara till förstubron. Där stod en korg för varje dag, prydligt uppradade. JAG VILL INTE BYTA MIN MAN MED NÅGON.

Och sedan är det ju arbetet. Man kan ju bli knäpp för mindre. Tur att man har någon som man kan luta sig mot när man inte förstår någonting eller inte gör sig förstod till någon. Så denna vecka är det lika bra att stanna hemma. Jag är ju inte fullständigt rustad.

Så var det hästarna. De har fått någon tre dagarsfeber. Till och med Copy tappade aptiten i ett halvt dygn. Då är hon sjuk! Det kan knappast bara vara en unge i den magen. Måste vara ett helt dagis. Kanske smuttade vetrinären på tvättspriten och glömde byta sto mellan insemineringarna. Blir ju kul. Robin vill att om det blir en hingst ska den heta Torres. Efter Fernando Torres. Någon fotbollssnubbe. Nu får han kanske ett helt fotbollslag!

Dags att elda i kaminen igen... sura blickar från den grå.

Ha det! /Mia




Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback